Artículos en revistas académicas

Año 2016

"La emergencia de redes clientelares en América Latina: Una perspectiva teórica" Carlos Hoevel

"Unlimited: blurred limits in a bordesless world" Leandro Viltard

"Universidad corporativa. Su implementación en Argentina" Leandro Viltard

"The international dimension of the SME. Latin american experience" Marcelo Resico

“Flooding risks and housing markets: a spatial hedonic analysis for La Plata City”,Mariano Javier Rabassa y Juan Ignacio Zoloa, Environment and Development Economics / Cambridge University Press 2016 DOI: http://dx.doi.org/10.1017/S1355770X15000376 , 26 pages. Published online: 06 January 2016

"Commodity Prices, Growth and Productivity: a Sectoral View" Claudia De la Huerta y Javier Garcia-Cicco. Documentos de trabajo del Banco Central de Chile, No. 777, Santiago, Chile, Febrero 2016.

Año 2015

"Efectos reales de cambios en el precio de la energía eléctrica", Lucas Bertinatto, Javier García-Cicco, Santiago Justel y Diego Saravia en A. García (ed.), Economía y Energía: La Experiencia Chilena, Ediciones Universidad Alberto Hurtado, Santiago, Chile, Diciembre 2015.

“Distributional Implications of Climate Change in Rural India: A General Equilibrium Approach” Jacoby, Hanan, Mariano Rabassa y Emmanuel Skoufias, en American Journal of Agricultural Economics (Vol. 97, Issue4).

“Civil Society Organizations in the Informal Settlements of Buenos Aires: Service Providers and Forces for Change”, Ann Mitchell, en VOLUNTAS International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations Vol 26. Nr 2. 2015.

"Dealing with the Dutch Disease: Fiscal Rules and Macro-prudential policies" Javier Garcia Cicco y Enrique Kawamura, en Journal of International Money and Finance, vol. 55, pp 205–239, July 2015

"Housing and Wellbeing: Evidence from the informal settlements of Buenos Aires" Mitchell, Ann y Macció, Jimena, en Anales de la L Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política.

“Estrategias de desarrollo económico y rol del Estado en América Latina (2000-2014” Ernesto O’Connor y Marcelo Resico en Debate Económico, Vol.4(3). No.12 Septiembre-Diciembre 2015, impresa en 15 de enero de 2016, México.

“Tres imágenes del mercado” Carlos Hoevel en la revista Cultura Económica, Nº87.

“Felicidad pública y civilidad en el pensamiento de Juan Hipólito Vieytes” Alvaro Perpere en la revista Cultura Económica, Nº87.Libros o capítulos de libros 2015

“Domestic Financial Frictions and the Transmission of Foreign Shocks in Chile”, Javier García Cicco con M. Kirchner and S. Justel. En C. Raddatz, D. Saravia y J. Ventura (eds), Global Liquidity, Spillovers to Emerging Markets and Policy Responses, Ch. 6, pp. 159-222, Chile, 2015.

“Persona ed economia nel pensiero di Rosmini”, Carlos Hoevel en Francesco Ghia e Paolo Marangon (eds.), Rosmini e l’economia, Università degli Studi di Trento, Trento, 2015.

“The challenge of institutionalizing social inclusion: Latin American case,” Marcelo Resico en Flavio Felice, Gennaro Taiani (edd.), Poveri e ricchi. La sfida: istituzionalizzare l’inclusione sociale, Lateran University Press, 2015, 316 pp., (ISBN): 9788846510501.

Año 2014

“Rosmini: a Philosopher in Search of the Economy”, Hoevel, Carlos en Journal of History of Economic Thought and Policy, 2014, 2, pp. 111-144.

“Filosofía y ciencias humanas según Francisco Leocata”, Hoevel, Carlos en Revista Studium, 2014.

“Weather and Child Health in Rural Nigeria”, Mariano Rabassa, Emmanuel Skoufias y Hanan Jacoby en Journal of African Economies, Vol. 23, Issue 4, pp.464-492.

"Determinantes de cómo los estudiantes evalúan a los docentes: El caso de la Facultad de Cs. Económicas de la UCA", Ciocchini, Francisco, Mariano Rabassa y Guillermo Sabbioni en Anales de la Asociación Argentina de Economía Política, Noviembre 2014.

"Central Bank Liquidity Management and Unconventional” Monetary Policies," García Cicco, Javier y E. Kawamura, en "Economía (The Journal of LACEA)".

“Inclusión e interdependencia en la sociedad en red”, Hoevel, Carlos en Langón, Mauricio, Celina A. Lértora Mendoza y Ricardo Viscardi (coords.) La agenda filosófica hoy: temas y problemas - Actas XVI Jornadas de Pensamiento Filosófico. F.E.P.A.I, Buenos Aires, 2014.

“Una relectura de la noción de bien común y su relación con la economía”, Groppa , Octavio en Éthique et Économique / Ethics and Economics, Volume 11, Number 2.

Las contradicciones culturales del neoliberalismo” Hoevel, Carlos en la revista Economía y Política, Nº1, Vol. 2, de la Escuela de Gobierno de la Universidad Adolfo Ibañez, Chile.

“The Place of Michael Novak in the History of Catholic Liberalism”, Hoevel, Carlos en Theologian and Philosopher of Liberty: Essays of Evaluation and Criticism in Honor of Michael Novak, Samuel Gregg (ed.), Acton Institute, Grand Rapids, 2014.

“El sentido de la empresa y la vocación del empresario” Hoevel, Carlos en Cuadernos de RSO, Vol. 2, Nº1, Junio 2014.

“World Soybean Trade: Growth and Sustainability”, McFarlane, Ian y Ernesto A. O’Connor, en Journal Modern Economy, Volume 5, Number 5, May 2014.

"Central Bank Liquidity Management and ‘Unconventional’ Monetary Policies García-Cicco, Javier y Enrique Kawamura. Documento de trabajo del Banco Interamericano de Desarrollo.

Financial Frictions and the Transmission of Foreign Shocks in Chile” Javier García-Cicco, M. Kirchner y S. Justel. Documento de trabajo del Banco Central de Chile.